www.infoglobe.cz » Indonésie: Ne, celá neshořela I – Jáva: posvátná hora Mt. Muria

Indonésie: Ne, celá neshořela I – Jáva: posvátná hora Mt. Muria

Publikováno: 21.12.2015
Naše měsíční putování po Indonésii začíná v hlavním městě Jakarta (ostrov Jáva), ze kterého jsme odjížděli, jak rychle to jen šlo. Naše první delší zastávka byla na poloostrově Muria, který se nachází ve střední Jávě (na severu vybíhá do Jávského moře).

Nacházejí se tu dvě sopky – Mt. Genuk na severu a dále výšková dominanta, která se rozkládá na velké většině poloostrova. Tento horský hřeben čítající několik vrcholů a kráterů nese souhrnný název Mt. Muria (1 602 m n. m.). A právě sem jsme se vypravili.procházka v klidné přírodě

Místní nám říkali, že se na sopku dá jít ze severu i z jihu. Doporučili nám jižní úpatí (výstup z vesnice Colo), jelikož tam poznáme nejen krásu přírody, ale staneme se i součástí místní kultury. V Jepaře (město na severozápadě poloostrova) jsme si půjčili skútr (asi 120 Kč za den) a podstoupili jsme tak první cestu po indonéských přeplněných silnicích. Nyní již mohu říci, že jsme tam zažili opravdu nejhorší dopravu – žádná pravidla, předjíždění zleva, zprava, jízda po chodnících a v zákazech vjezdu – to vše za nepředstavitelného provozu (Jáva je nejvíce zalidněný ostrov světa).

míříme na Mt. Murii

Po 1,5 h jízdy jsme dorazili na místo – do vesnice Colo. Kupodivu jsme trefili bez zaváhání. Velké vesnice nebo pro místní důležitá místa jsou docela dobře značená. Bohužel nejsou označeny začátky ani konce vesnic, takže nevíte, zda jste už na místě, nebo nikoliv. Oblast Muria je velmi posvátným místem. Přímo nad vesnicí Colo se nachází hrob jednoho z devíti islámských svatých. Hrob druhého ze svatých se nachází v nedalekém Kudusu.

neustále se s námi chtěli fotit jak jednotlivci, tak i celé rodinypohled od vchodu k hrobu na přírodu, kam se hned poté vydáme

Již od prvních minut v této oblasti jsme viděli, že asi není typické, že turista zavítá až sem. V kraťasech a tílku jsem se zde cítila opravdu divně, dokonce ani šátek přehozený přes ramena to moc nezachránil. Z vesnice vedou nahoru k hrobu strmé schody, které jsou obklopené nekonečnými krámky s nejrůznějšími produkty. Všichni lidé, kteří sem přicházejí, mají jeden společný cíl – pomodlit se u hrobu svatého Sunana Murii. Nebylo člověka, který by si nás neprohlédl. Některé muslimské rodiny se s námi dokonce fotily. Stále nás někdo zdravil – Mistr a Miss. Být středem pozornosti tak odlišných lidí byl velmi zajímavý pocit, ale později také dost unavující. Focením s jednou skupinkou vznikla řetězová reakce a my se horko těžko utrhli, abychom mohli pokračovat v cestě. Aby se mohli pomodlit i staří lidé, mají tu zavedené taxi motorky (vyvezou ty, kteří buď nechtějí, nebo nemohou dojít k hrobu pěšky). Toto byla nejhezčí, nejlevnější a nejoriginálnější tržnice, kterou jsme navštívili.

pestrobarevné trhy ve vesnici Colo

Musím však říci, že jsme byli z těchto davů lidí velmi unaveni. O to úžasnější bylo konečně dojít k hrobu a odpojit se směrem do kopců, kam už noha místního opravdu nevkročí (vůbec nejsou zvyklí chodit, natož aby šli na výlet). Hluk lidí utichl a začaly nás uklidňovat zvuky přírody. Procházíme převážně kávovými plantážemi, v jejichž pozadí jsou asymetrické kopce porostlé tropickým pralesem, křivými mohutnými starými stromy, palmami, tropickými rostlinami a liánami. Okolní hory jsou různorodé, vždy plně porostlé a poseté cestičkami připravenými k objevování. Při procházení člověk ani neví, kam se dříve dívat a jaký zvuk poslouchat. Při tomto výletě si naše uši konečně na chvíli odpočinuly, protože obyvatelé Indonésie mají celkově velmi rádi hluk.

Jedno z nejposvátnějších míst celé Jávy

Pokud se tedy budete nacházet v této oblasti, tak určitě tuto překrásnou horu navštivte.

GPS: (vesnice Colo) 6°40'01.2"S 110°53'58.8"E

Text a foto: Martina Brožková

Ostrov Bali a jeho dvě významná místa
Publikováno: 7.6.2010
Bali je malý indonéský ostrov, který leží se mezi ostrovy Jáva na západě a Lombok na východě, s hlavním městem Denpasar. Bali je zároveň tím nejzápadnějším ostrovem ze souostroví Malé Sundy a představuje největší turistickou destinaci celé Indonésie. Ostrov je proslaven tradičním tancem, hudbou, malbou, sochařstvím a užitým uměním.

Indonésie, ostrov Flores a NP Komodo – plavba za ještěry
Publikováno: 27.7.2020
Vyrazit do Indonésie a vyhnout se masám turistů je dnes skoro nemožné. Většina turistů končí na ostrovech Bali nebo Gili, někteří z nich pokračují dále na ostrov Lombok, Jávu nebo Sumatru. Rádi byste se těmto místům vyhnuli? Hledáte větší dobrodružství? Pak se vydejte ještě dál a objevte přírodní krásy ostrova Flores a jeho národní park Komodo.

SR: On-line přednáška – Papuánské srdce
Publikováno: 17.5.2020
Vydejte se v pondělí 18. května v 19.00 ze svého obýváku přes indonéské Sulawesi a překrásné Raja Ampat na ostrov Nová Guinea, kde byste ještě před pár desítkami let mohli skončit jako večeře místního kmene.

Indonésie, Sumatra – výlet za orangutany u Bukit Lawang
Publikováno: 29.2.2020
Tentokrát zamíříme do sumaterské džungle. Cestou se ještě stavíme na oběd, jídlo je v Indonésii skvělé.

Indonésie, Sumatra – město Berastagi a výlet na sopku Mount Sibayak
Publikováno: 22.2.2020
Dnes spolu s námi navštívíte městečko Berastagi a vystoupáte k sopce Sibayak. Z Medanu sem vyjíždějí autobusy zvané Murni Expres, nemůžete je minout, protože jsou velmi barevné, větší kýč v okolí nenajdete.

Indonésie, Severní Sumatra – město Medan
Publikováno: 15.2.2020
Cestu po západní Malajsii začínáme trochu netradičně, a to výletem na tři noci do indonéského města Medan v Severní Sumatře. Z letiště nacházejícího se u malajsijského hlavního města Kuala Lumpur létá několikrát denně nízkonákladová letecká společnost Air Asia a za necelou hodinu se dostanete do Medanu (konkrétně na letiště Kualanamu). Jedná se o největší sumaterské město, které je pátým nejlidnatějším v celé Indonésii.

Indonésie, Sumatra – cesta k volně žijícím orangutanům
Publikováno: 11.3.2019
Po několika hodinách trekování ve vlhké džungli uslyšíte šustění, zvednete hlavu a tam je oranžové chlupaté stvoření houpající se z liány na liánu. Ten pocit čistého vzrušení, když uvidíte na vlastní oči orangutana ve svém přirozeném prostředí. Orangutana? Ano, orangutana. Už nemusíte chodit do zoologické zahrady, stačí spojit vaši návštěvu turisticky známého Bali s malou vesničkou Ketambe uprostřed hustého pralese na indonéském ostrově Sumatra.

Indonésie, Sumatra: jezero Toba – největší sopečné jezero na světě
Publikováno: 16.11.2020
Obrovské kráterové jezero, největší na světě, je vytvořeno masivní sopečnou erupcí, která se udála před více než 100 000 lety. Sopka se následně zhroutila a během dalších pár let se kráter naplnil vodou, a tak vzniklo největší sopečné jezero světa, jezero Toba. Uprostřed jezera se tyčí zelený ostrov Samosir, jehož břehy jsou obklopené vrcholky hor a lesy.

Indonésie: Ne, celá neshořela II – Jáva: nedotčený národní park Karimunjawa
Publikováno: 28.12.2015
V předchozím článku jste se dozvěděli o posvátné hoře Mt. Muria. Nenavštívili jsme ji prvoplánově. Na poloostrov Muria jsme jeli z jiného důvodu. Ze severozápadního pobřeží (z města Jepara) totiž odjíždí loď k ostrovnímu národnímu parku Karimunjawa. Dopředu jsme věděli, že někdy lodě pro velké vlny nejezdí, tudíž jsme měli časovou rezervu dva dny – ani ty však nestačily.

Indonésie: Ne, celá neshořela VIII – Bali: dokonalé scenerie sopky Batur
Publikováno: 8.2.2016
Pokračujeme v našem celodenním výletu za prozkoumáním indonéského ostrova Bali. Opouštíme město Singaraja na severu ostrova a naším dalším cílem je oblast okolo sopky Batur.

Indonésie: Ne, celá neshořela XII – Lombok: noc u jezera Anak a sestup z kráteru
Publikováno: 7.3.2016
Brzký výstup na samotný vrchol máme úspěšně za sebou a druhý den v oblasti Rinjani pokračuje. I když jsme měli chození nad hlavu, museli jsme Sembalun Crater Rim kemp opustit a pokračovat dál. Čekala nás noc u jezera Anak.

Indonésie: Ne, celá neshořela XI – Lombok: neskutečný výstup na vrchol Rinjani
Publikováno: 29.2.2016
Vítejte zpět v našem seriálu o Indonésii. Nacházíme se pod vrcholem Rinjani (v nadmořské výšce cca 2 350 m), což je druhá nejvyšší hora Indonésie. Čeká nás noc a samotný výstup na vrchol (3 726 m n. m.).

Indonésie: Ne, celá neshořela X – Lombok: výstup ke Crater Rim kempu
Publikováno: 22.2.2016
Výlet na Rinjani již máme zařízený a může začít naše další indonéské dobrodružství. Výstup a sestup má jednu hlavní trasu (pokud ne jedinou). Vede ze Senaru do Sembalunu a je obousměrná. Můžete si vybrat různou délku výletu – 2, 3 i 4 dny.

Indonésie: Ne, celá neshořela IX – Lombok: seznamte se s Rinjani
Publikováno: 15.2.2016
Sopka Rinjani je dominantou indonéského ostrova Lombok. Je to druhá nejvyšší hora Indonésie a nachází se v nadmořské výšce 3 726 m. Tento vrchol nenechá žádného horala chladným.

Indonésie: Ne, celá neshořela VII – Bali: Selamat datang di Bali (vítejte na Bali)
Publikováno: 1.2.2016
Jávu jsme již opustili a stojíme na ostrově Bali. Je to jeden z indonéských ostrovů, který se od ostatních více než 17 000 výrazně liší. Proto láká mnoho návštěvníků. Je to ostrov plný rozmanité přírody a kontrastů. Atmosféra je neopakovatelná a hlavně nezaměnitelná. Abychom k tomuto závěru mohli dospět, museli jsme ho celý projet. Naším cílem bylo poznat centrální hornaté části ostrova, abychom zmapovali terén a rozhodli se, na kterou sopku vyjdeme. Zvolili jsme si cestu od jihu k severu a zpět, která je dlouhá 200 km (jeli jsme ji 13 hodin na skútru).

Indonésie: Ne, celá neshořela VI – Jáva: modré plameny a nosiči síry na sopce Ijen
Publikováno: 25.1.2016
Je noc a my se nacházíme na okraji kráteru sopky Ijen, která je světově proslulá pro své modré plameny. Sestupujeme dolů do kráteru, abychom vše viděli zblízka. V tom zahlédneme prvního nosiče. Malý hubený chlap nese přes rameno bambusovou tyč, na které má přivázané dva pletené koše plné sirných kamenů. Ustupujeme mu z cesty, aby mohl bez přestávky pokračovat. Sestupujeme dále a stále intenzivněji cítíme síru.

Indonésie: Ne, celá neshořela V – Jáva: cesta až na okraj sopky Ijen aneb objevení jejího tajemství
Publikováno: 18.1.2016
Na Jávě jsme již navštívili různá místa, ale sopka Ijen je opět něco úplně jiného. Dělníci v této drsné krajině za neuvěřitelných podmínek těží síru a turisté platí vstup, aby se na tuto ojedinělou záležitost podívali. V pozadí dělníků plápolají modré plameny, které jsou dalším symbolem sopky Ijen. Je to poslední místo na Jávě, které jsme navštívili před odjezdem na východní ostrov Bali.

Indonésie: Ne, celá neshořela IV – Jáva: výstup na sopku Bromo a vodopády Madakaripura
Publikováno: 11.1.2016
Na vyhlídce Penanjakan jsme již docela promrzli. Dostatečně jsme se také pokochali výhledem na již zmíněné krásy místní sopečné krajiny a džíp nás veze zpět na ploché dno kráteru Tengger a dále jdeme po svých (za dobrých vulkanických podmínek) na okraj sopky Bromo, která je stále aktivní.

Indonésie: Ne, celá neshořela III – Jáva: písečné dno kráteru s proslulou sopkou Bromo
Publikováno: 4.1.2016
Jedním z největších indonéských cestovatelských zážitků je jistě pro každého výlet na sopku Bromo v Bromo Tengger Semeru National Park. Výlet je to vysoce organizovaný a v celé Indonésii je zajisté nejvíce turistický. Přestože je velmi drahý, tak se vám zážitek vryje do paměti jako nám.

Indonésie: Ne, celá neshořela XIII – Lombok: loučení s Rinjani
Publikováno: 14.3.2016
Stojíme na okraji kaldery na severu ostrova Lombok – v Crater Rim Senaru kempu. Před námi je náročný sestup do vesnice Senaru, který je pozvolnější, ale velmi dlouhý (21 kilometrů). Vede skrz deštný prales plný života.

Indonésie: Kouzelný ostrov Bali
V této nelehké době vás zveme na jednu výjimečnou procházku, která přináší úžasné pohledy na turi...

Indonésie – země ostrovů
Indonésie je pro evropské turisty velmi oblíbeným místem k „asijským“ dovoleným. Tento stát se sk...

Souvisejicí videa

Indonésie: požárem nedotčené ostrovy II.
Ostrov Bali, který můžete vidět na tomto videu, je na první pohled barevný a živý.  Většina ostro...

Indonésie: požárem nedotčené ostrovy I.
Jáva je jeden z ostrovů, které patří do souostrovního státu Indonésie. V rámci celého světa má je...