Německo: Saské Švýcarsko - cestou do Haagu
Rozhodl jsem se, že cestu podniknu autem, čistě pro potěchu z jízdy a z pocitu, že se můžu zastavit kdekoliv chci. Měl jsem před sebou přibližně 900 kilometrů jízdy. Velká část trasy procházela přes Německo, které je se svými dálnicemi a neomezenou rychlostí lákadlem pro každého řidiče, aby zkusil ze svého auta vyždímat co nejvíce.
Přirozeně i já jsem si chtěl užít vyšší rychlost než tu, která je povolena v České republice, ale na druhou stranu jsem nikam nespěchal. Chtěl jsem si totiž užít jízdu a i když to zní poněkud absurdně, trochu si obhlédnout i okolní krajinu.
Zevnitř z auta se toho pochopitelně příliš vidět nedá, ale bral jsem to jako ochutnávku toho, co Německo může nabídnout. Je známo, že naši západní sousedé dávají na ochranu přírody větší důraz.
Hned na jihovýchodě Německa, v Sasku, se například nachází Národní park Saské Švýcarsko neboli Sächsische Schweiz, který sousedí s českým Národním parkem České Švýcarsko. Jednou z jeho nepřírodních, ale lidmi uměle vytvořených dominant, je Basteibrücke neboli Basteiský most. Ten byl postaven v roce 1826 a byl původně dřevěný a jeho přestavba na kamenný začala až později, ve 40. a zejména 50. letech 19. století.
Most se vám bude líbit hlavně kvůli jeho skvělé poloze. Z 200metrové výšky, do které je zasazen, totiž můžete spatřit velkou část údolí řeky Labe. Dostat se můžete ještě výše, a to do 305 metrů, což je vrchol samotného pahorku Bastei.
Okolní lesnatá krajina je samozřejmě pastvou pro oči nehledě na počasí. Nicméně, zvlášť teď, když je jaro v plném proudu, je třeba využít příjemného počasí.
Saské Švýcarsko ale tentokrát nebylo mou zastávkou. Navigace mi stále ukazovala něco přes osm set kilometrů do mého cíle. Míjel jsem větrné elektrárny, jejichž vrtule se pomalu točily, a já se nemohl dočkat, až dorazím do země tulipánů, větrných mlýnů a dřeváků.
Text: Maxim Kucer
Foto: wikipedia.org: Jörg Hempel, Jörg Hempel, Brücke-osteuropa, Hejkal, Thomas Wolf , Galerie SAXONIA
Diskuze u článku (0) |
Vložit nový příspěvek