www.infoglobe.cz » Itálie: Vulcano, aneb může za to televize

Itálie: Vulcano, aneb může za to televize

Publikováno: 28.1.2013
Jednoho večera, před šesti lety, jsem shlédla v televizi velmi zdařilý dokument Krásy evropského pobřeží. Mezi všemi představenými destinacemi mě nejvíce zaujaly Liparské ostrovy, které se nacházejí v jižní části Itálie, v těsném sousedství Sicílie a skládají se ze sedmi obydlených ostrovů.

Na první pohled jsem se zamilovala do jednoho z nich, s názvem Vulcano. Byla jsem ohromena nádhernými leteckými záběry doutnající sopky na blízkém ostrůvku Stromboli, malých pláží a průzračného tyrkysového moře a chtěla to vše spatřit na vlastní oči. A tak se stalo, že jsem vábení Vulcana neodolala a vydala se ho následující léto prozkoumat a prožít tam svou, jak se posléze ukázalo, nejkrásnější dovolenou.

útesy

Jelikož jsem člověk zvídavý a milující pohyb, vycestovala jsem na své vysněné místo s cestovní kanceláří, která se specializuje na poznávací zájezdy spojené s turistikou. Tahle volba se ukázala velmi šťastnou. Ubytováni jsme byli v malých patrových domcích v residenci Vulcano Blu, v klidnější části ostrova. K residenci patřila i soukromá pláž. Celý ostrov byl posetý malými útesy obklopenými plážemi s různorodým písečným povrchem). Celým ostrovem se vinul silný zápach síry, který jsem po čase přestala vnímat. Doma se dokonce proměnil ve vůni, která se držela ve věcech i po několika vyprání a bezpečně probouzela mé krásné vzpomínky na tohle místo.

Na ostrově jsem nenašla lidmi přeplněné kilometrové pláže, velké lunaparky, ulice narvané obchody a jejich zákazníky, ani noční bary a spoustu diskoték, ale zato klidné místo, se základní vybaveností a s okouzlující přírodou, kde čas přestával plynout.

bahenní lázně

Za týdenní pobyt jsem prozkoumala celé Vulcano, zúčastnila se několika poznávacích výletů na okolní malebné ostrůvky za plaváním na volném moři a prožila nezapomenutelnou romantickou večeři na palubě lodi při západu slunce. Přesto všechno ve mně nejhlubší zážitky zanechaly výstupy na okolní nádherné sopky a hory. Poprvé jsem na vlastní kůži poznala pravý význam slova „treking“ a podlehla jeho kouzlu. Společně s naší báječnou zájezdovou partou a skvělou průvodkyní jsme zdolali všechny nejbližší vrcholy. Prožili jsme při tom krásné chvíle na které do teď moc ráda vzpomínám.

fumaroly       pohled z Gran Cratere      výhled z útesů

Gran Cratere

O jednu z nich se s Vámi teď ráda podělím. Z počátku mělo jít o výlet trvající tři hodiny, ale nakonec se protáhl na celý den. Při výstupu na nejvyšší vrcholek souostroví se nám podařilo špatně odbočit. Celý den jsme bloudili okolo hory a snažili se dostat k jejímu vrcholu přímou cestou po svahu, obehnaného opunciemi, kamením a zakrslými stromky. Ani počasí nám příliš nepřálo, bylo úplné bezvětří a třicet stupňů ve stínu. Náš smysl pro humor rostl společně se zvyšující se únavou. Ovšem veškerá námaha stála to za to. Na vrcholu nás čekala nádherná odměna, celý nejbližší svět nám ležel u nohou. Viděli jsme přírodu a vesničku pod námi i nekonečné moře a okolní ostrovy. Cestu zpátky jsme museli zvládnout v rekordním čase,abychom stihli poslední loď odplouvající směr náš dočasný domov Vulcano. Do našich apartmánů a postelí jsme se vrátili celí špinaví, odření, žízniví, ale šťastní. Od té doby navštěvuji Vulcano pouze ve svých vzpomínkách, ale pevně věřím, že až povyroste můj malý syn Matyáš, tak se tam s ním vrátím a seznámím ho se všemi krásami tohoto místa.

lávové příšerky

Text/foto: Beatrice Jeníková-Orsáková

Itálie jednou, Itálie znovu!
Publikováno: 22.9.2009
Dnešní dovolenková turistika v cizině je bohatší, než před několika desítkami let – otevírají se před námi vzdálené a exotické destinace, lákající návštěvníky svou nezvyklostí a pozoruhodnými zážitky. Ale málo platné, některé i evropské země jsou jakési evergreeny. Stále se do nich vracíme a nikdy nám nezevšední. Takovým místem je i Itálie, kolébka evropské kultury, umění a architektury.

Itálie: Alpentrip IV. - Trento
Publikováno: 2.9.2012
Dnes nás čeká menší zastavení ve městě, které však z běžných cestovatelů navštíví jen skutečný obdivovatel sakrální architektury. Bude to zastávka ve městě, kde se snoubí středoevropské a italské kulturní dědictví.

Itálie: Alpentrip V. - Lago di Garda I.
Publikováno: 9.9.2012
Lago di Garda - jakési synonymum aktivní dovolené, která každoročně láká statisíce turistů do jedné z nejatraktivnějších alpských lokalit, kde si na své přijdou především milovníci všech druhů horské turistiky, cyklistiky i windsurfingu.

Itálie: Alpentrip V. - Lago di Garda II.
Publikováno: 16.9.2012
Ve druhém pokračování naší zastávky u známého severoitalského jezera se budeme věnovat více lehké horské turistice než vodním radovánkám či horolezeckému dobrodružství, o které tu však rozhodně není nouze.

Itálie: Alpentrip V. - Lago di Garda III.
Publikováno: 23.9.2012
Již sedmým dílem pokračuje naše cesta po alpských zemích, a to jsme na ni vyrazili teprve před necelým týdnem. Dnes se opět vydáme na cestu, která nás přes východní břeh jezera zavede do letoviska Sirmione v nejjižnější části Lago di Garda, abychom dále přes Veronu dorazili až do Benátek.

Itálie: Alpentrip VI. - Verona
Publikováno: 30.9.2012
Vyskytnout se na severu Itálie a nenavštívit Veronu, by byl doslova hřích. Na cestě do Benátek rozhodně není zajímavějšího místa, kde strávit pár hodin krátkou procházkou, kávou a úchvatnou zmrzlinou.

Itálie: Alpentrip VIII. - Ztraceni v Benátkách I.
Publikováno: 7.10.2012
Místo, jehož kouzlu musí podlehnout každý, kdo se třeba jen na pár hodin toulá křivolakými uličkami nad kanály tohoto jedinečného města. Natož když se v něm regulérně ztratíte, jako se to povedlo nám.

Itálie, Bari: výlet do jižní Itálie
Publikováno: 5.7.2013
Bari je hlavním městem stejnojmenné italské provincie. Je známé také díky přístavu a pro svůj charakter univerzitního města. Nachází se zde například Polytechnická univerzita nebo Bariská univerzita, na které studuje okolo 70 tisíc studentů (pro srovnání na Univerzitě Karlově studuje přibližně 50 tisíc studentů).

Itálie: Janov – Piazza Giacomo Matteotti
Publikováno: 13.6.2014
Léto již sebevědomě dorazilo do našich končin s teplotami, které hravě překračují 30 stupňů Celsia. První červnový týden a vysoké teploty u mnohých jistě vyvolávají myšlenky na blížící se dovolenou, pokud možno strávenou u moře.

Itálie: Janov - příslib romantické dovolené
Publikováno: 20.6.2014
Dnes opět pokračujeme v procházkách po Janově, jednom z hlavních měst italské kultury a historie. V minulých dílech jsme se dozvěděli něco o Piazza Ferrari nebo Piazza Giacomo Matteoti. Dnes se podíváme na další charakteristické oblasti města a snad vám pomůžeme se naladit na blížící se léto a dodáme vám inspiraci pro případnou dovolenou.

Itálie: Alpentrip III. - Návštěva u ledového muže
Publikováno: 26.8.2012
Třetí pokračování naší cesty po Alpách věnujeme městu Bolzano, jehož největší atrakcí se stala postava muže z doby měděné, jehož ostatky jsou spolu s nadmíru zajímavou výstavou součástí expozice Jihotyrolského archeologického muzea.

Itálie: Alpentrip II. - Brennerem do Jižních Tyrol
Publikováno: 19.8.2012
Druhá část cesty nás zavede přes Brennerský průsmyk do Jižního Tyrolska, za červeným vínem, pálenkou a vzpomínkou na K. H. Borovského.

Itálie, Palermo II. - Lesk a bída sicilské metropole
Publikováno: 17.8.2012
Dnes s námi projdete některé ze zajímavých památek, které toto město skrývá ve svých útrobách.

Itálie jednou, Itálie znovu VII.
Publikováno: 20.9.2010
Všechno má svůj konec, a jako měl konec náš pobyt na Ischii, bude mít konec náš seriál. Při odjezdu pro vás bude důležité stihnout trajekt nejpozději kolem jedenácté – jenom tak zvládnete dlouhou jízdu po dálnici, při níž už se takříkajíc nebudete dívat vpravo ani vlevo, jen polykat kilometry.

Itálie jednou, Itálie znovu VI.
Publikováno: 26.6.2010
Když budete na Ischii, určitě budete chtít zajet trajektem podívat se na Capri. Kdysi to bylo letní sídlo césarů Augusta a Tiberia a v minulosti zde trávily své dovolené mnohé slavné osobnosti – mj. tu byl i T. G. Masaryk či M. Gorkij, jezdil sem I. S. Turgeněv a další, své vily tu měli spisovatelé A. Munthe a C. Malaparte.

Itálie, Sicílie: Valle dei Templi - památka na slavnou minulost
Publikováno: 24.8.2012
Na Sicílii je mnoho míst, na která můžou být jeho obyvatelé pyšní, avšak Valle dei Templi stojí v jejich popředí a vzpomínka na jeho návštěvu vám ještě dlouho utkví v paměti.

Itálie, Benátky: Jeden večer v Benátkách
Letní večer v Benátkách... Foto: Jan Chaloupka, červenec 2012

Itálie, Sicílie: Agrigento I.
Projít padesátitisícové Agrigento znamená bloudit, často do kopce, spletitými, úzkými a prázdnými...

Itálie, Sicílie: Valle dei Templi II.
Vydejte se s námi podruhé mezi gigantické zříceniny chrámového komplexu starověkého Akragasu. T...

Itálie, Sicílie: Valle dei Templi I.
Valle dei Templi je dnes již pouhým stínem monumentálního starověkého řeckého komplexu, kterým se...

Itálie: Pohledy na Sicílii
Sicílie je největším ostrovem ve Středomoří. Jeho atmosféra je stejně pohlcující jako je spalujíc...

Itálie: Pompeje
Vítejte v Pompejích, ve městě, ktěré bylo chloubou římské říše a zaniklo živelnou katastrofou... ...

Itálie: Maják v Bibione
Málokdo z návštěvníků jadranského letoviska Bibione na Benátské riviéře viděl zblízka maják Al Fa...

Itálie: Benátky – rozhled ze zvonice
Campanilla (zvonice) naproti chrámu svatého Marka patří ke stavbám, vytvářejí typickou benátskou ...

Itálie: Podzim v Dolomitech
Ti, kdo už dávno objevili Dolomity a kraj Alta Badia vědí, že kromě vynikajících podmínek na ...

27.3.2024
Ať vám Velikonoce přinesou hodně radosti, zdraví, klidu i splněných cestovatelských tužeb. Běžte se ve dnech volna projít do přírody a načerpejte novou energii.