www.infoglobe.cz » Kambodža: spousta nových zážitků

Kambodža: spousta nových zážitků

Publikováno: 21.5.2016
Zatímco v Číně jsme se s B. bez problémů domluvili oba a ve Vietnamu se role průvodce ujal on, když jsme se rozhodli vypravit ještě do Kambodži, zjistili jsme, že pro nás bude nejexotičtější navštívenou zemí – zkrátka proto, že neumíme kambodžštinu.

Kambodžské království sousedí s Thajskem, Laosem a právě Vietnamem, odkud jsme přijížděli. Všichni nám tvrdili, že to bude hrozně jednoduché – až vystoupíme z autobusu, přestoupíme na jiný, který nás doveze k hranicím. A ty zkrátka přejdeme a pak už jenom nasedneme do autobusu směr hlavní město Phnompenh.

přechod do Bavetu

Po chvíli bloumání jsme ještě ve Vietnamu nakonec trefili ten správný autobus a dokodrcali se k hranicím. Jedna z fascinujících věcí na Asii je ta, že i když někde čekáte několik hodin, pořád je co sledovat, takže vám nakonec ani tolik nevadí, že autobusy vůbec nerespektují jízdní řády (pokud se vám jízdní řády vůbec podaří najít). A tak jsme se chvíli rozkoukávali, než jsme prozkoumali, co a jak. Do pohraničního vietnamského městečka Mộc Bài jsme dorazili už k večeru. Když jsme prošli všemi procedurami a zaplatili za kambodžské vízum, ocitli jsme se v Bavetu (na kambodžské straně hranice).

polední siesta

Bavet prý není zvláštní snad ničím. Možná kromě kasin, která sem lákají vietnamské hráče. Jinak je zdrojem příjmů právě jeho poloha na hranicích. Není tedy divu, že jsme autobus do Phnompenhu nemohli sehnat. Mohlo nás napadnout, že ten poslední nám o pár minut ujel (protože nejel tak docela podle plánu) a další pojede až ráno. Alespoň tak nám to vysvětlila Vietnamka, která nás utěšila lahodnými bagetami, když jsme znaveně seděli s batohy u silnice a hlídali, na který autobus že to máme zamávat.

Přálo nám ale štěstí s ubytováním, které jsme sehnali za pár korun. Hned druhý den brzy ráno jsme netrpělivě podupávali před jedním z hotelů, odkud měl jet náš autobus. A jel. Za několik hodin už jsme vjížděli do hlavního města.

stúpy

Phnompenh nás překvapil. Nikoliv horkem, ale celkovým rázem města. Nebyli jsme zvyklí na architekturu, na tamní jídla, na to, že na ulici nerozumíme. Jako zběsilí jsme se jali fotit první chrám se zlatými střechami, na který jsme narazili, i buddhistické stúpy – místa, kde byli pohřbeni mniši.

jeden z mnoha chrámů

Náš hostel ležel sice trochu stranou od centra, zato byl vedle překrásné mešity. A pan domácí nám sice nedal ani prostěradlo místo peřiny, ale poradil nám, kam se máme druhý den vydat.

A tak jsme si dali smažené nudle s ananasem, odpočinuli si a hned ráno vyrazili do královského paláce.

GPS: (Bavet) 11°04'31.9"N 106°10'15.0"E

Text a foto: Hana Bašová

Thajsko I.: Tropická země s úsměvem - VIDEO
Publikováno: 20.5.2023
Nekonečné pláže s bílým korálovým pískem, podmořský život hýřící barvami, nespočet buddhistických chrámů, dechberoucí horské scenerie, nepřeberné druhy exotického jídla i rušný život hlavního města.

Kambodža – výlet přes hranice
Publikováno: 25.2.2017
Než vyrazíme do Kambodže, zůstaneme ještě chvilku v Thajsku. Jedeme autobusem na ostrov slonů Koh Chang. Cesta prý trvá 5 hodin, ale zabloudili jsme. Řidič tudy zřejmě nejezdí často, a tak jel k jinému přístavu. Nakonec se vše vyřešilo a trajektem jsme s kamarádkou dorazily na Lonely Beach.

Kambodža, Sihanoukville: odpočinek
Publikováno: 6.5.2023
Po Siem Reapu jsme se projížděli několik dní na kole a ačkoliv jsme si to odmítali přiznat, trochu jsme najeté kilometry začínali cítit v nohou. Blížila se také doba našeho odjezdu z Kambodži, a tak jsme se rozhodli pár dní trochu odpočívat. Vydali jsme se do přímořského městečka Sihanoukville.

Kambodža, Angkor Thom: ranní Angkor Wat
Publikováno: 29.4.2023
Když nám po čtvrté hodině ranní zazvonil budík, chvíli trvalo, než jsme si po předchozím náročném dni uvědomili, kde že to vlastně jsme. Siem Reap, městečko, které se těší obrovské návštěvnosti díky chrámovému komplexu Angkor Wat a dalším chrámům, ještě spalo, když jsme nasedali na vypůjčená kola a vyráželi už téměř popaměti k našemu dalšímu dobrodružství.

Kambodža, Angkor Thom: noční džunglí na kole
Publikováno: 22.4.2023
Do celého komplexu Angkor Watu si můžete zakoupit vstupenky s různou dobou platnosti. My se rozhodli pro třídenní, protože jsme si chtěli užít návštěvu jednotlivých chrámů v poklidu. První dva dny jsme strávili prohlížením okolních chrámů a samotný Angkor Wat jsme si „šetřili“ na závěrečný den.

Kambodža, Angkor Wat: džunglí na kole
Publikováno: 15.4.2023
Při návštěvě Kambodže je téměř nemyslitelné vynechat ze seznamu cílů Angkor Wat, proslulý chrám, který se stal symbolem země a je vyobrazen i na státní vlajce.

Kambodža, Phnompenh: Vražedná pole
Publikováno: 11.6.2016
Vražedná pole, známější možná pod anglickým označením „Killing Fields“ (Choeung Ek), jsou dalším místem, které je už navždy spojeno s obdobím krutovlády Rudých Khmerů – v čele s generálem Pol Potem v letech 1975–1979.

Kambodža, Phnompenh: smutná kapitola dějin
Publikováno: 4.6.2016
V hlavním městě byl naší první navštívenou památkou královský palác. Přivítal nás blýskavými střechami, stříbrnou podlahou a davy veselých turistů z Kambodži i ze zahraničí. Náš další výlet ale už ve znamení radosti nebyl – čekalo na nás Muzeum genocidy a Vražedná pole nedaleko za městem.

Kambodža, Phonompenh: popovídáme si s králem česky?
Publikováno: 28.5.2016
Hlavní město Kambodže leží na soutoku tří řek – Tonlé Sap, Bassac a Mekong. Má pouze přes milion obyvatel a nenajdeme tady téměř žádné vyšší stavby, takže nepůsobí dojmem velkoměsta.

Vietnam: Da Lat – město pro líbánky jako dělané – VIDEO
Publikováno: 3.5.2016
Na to, jak cesty autobusem nemám rád, bych si tu mezi Nha Trangem a Da Latem klidně hned zopakoval. Dvousettisícové město Da Lat – nejoblíbenější místo vietnamských líbánek – totiž leží ve výšce kolem 1 500 m n. m. v Centrální vysočině. Silnice z pobřeží tak nabízí nespočet nádherných výhledů. A ještě mnohem lepší než autobus je cesta na motorce…

Vietnam, Hanoj: pátrání po tajemné želvě
Publikováno: 16.4.2016
Do Hanoje (vietnamsky Hà Nội) jsme se dostali opět vlakem. Na nádraží už nás čekali kamarádi a se vší pohostinností nás odvezli na motorkách k sobě. Hanoj byla založena na začátku 11. století pod jménem Thăng Long čili Město vzlétajícího draka. Podle legendy zde totiž prý tehdejší císař spatřil vzlétat draka a rozhodl se na tom místě založit město.

Laos II.: Luang Prabang - UNESCO skvost v údolí Mekongu - VIDEO
Publikováno: 4.11.2023
Bývalé hlavní město Laosu se zapíše do srdce každému, kdo se v něm zastaví. Potkává se v něm tisíciletá historie země s francouzským kolonialismem, díky čemuž má město skutečně nezapomenutelnou atmosféru.

Laos I.: Zapomenutá země tisíců hor - VIDEO
Publikováno: 28.10.2023
Jihovýchodní Asie je čím dál populárnější. Thajsko, Vietnam, Filipíny, Kambodža... Na Laos se ale často zapomíná. Přitom nabízí víc, než si vůbec můžete představit. A to i přes to, že na něj Američané v 70. letech nasypali více bomb, než spadlo na Německo za 2. světové války.

Thajsko II.: ostrov Ko Lanta – VIDEO
Publikováno: 27.5.2023
Ostrov Ko Lanta je ideální místo k poklidnému odpočinku a užívání si pohodové tropické atmosféry jižního Thajska. Okouzlí vás poloprázdné pláže, bungalovy a malé penzionky roztroušené po kokosových hájích, ospalé bary a restaurace, výborné možnosti pro potápění i rozsáhlý národní park v hornatém středu ostrova. Z letiště v Krabi sem přitom autobusem dojedete za pouhé tři hodiny.

Kambodža, Koh Rong Sanloem – nedotčený ostrovní ráj
Publikováno: 13.5.2023
Přemýšlíte kam se utéct ohřát? Máte rádi místa, která nejsou zkažená masovou turistikou? Nebo snad toužíte poznat exotickou krajinu? Koh Rong Sanloem je tím pravým rájem. Koh Rong Samloem by mohl být srovnáván s ostrovy Thajska před třiceti lety, kdy jich ještě mnoho nebylo objeveno turisty. Klidný ostrov bez silnic a automobilů.

Thajsko: Horská cyklistika v Chiang Mai
Publikováno: 16.9.2015
Na první pohled by se mohlo zdát, že Thajsko nabízí především nádherné a světoznámé pláže a resorty. Ve skutečnosti toho ale nabízí mnohem víc.

Vietnam, Hanoj: muzea i mauzoleum
Publikováno: 23.4.2016
Po prvotním seznámení se s Hanojí jsme měli v plánu řadu dalších míst, která zkrátka nelze v hlavním městě Vietnamu minout. Hned prvním z nich bylo Ho Či Minovo mauzoleum (Lăng Chủ tịch Hồ Chí Minh).

Vietnam, Ho Či Minovo Město: mladé velkoměsto
Publikováno: 5.3.2016
Saigon (Ho Či Minovo Město) je často nazýván ekonomickým srdcem Vietnamu, ale tímto tvrzením bychom mu mohli nevědomky ukřivdit. Jeho historie samozřejmě není zdaleka tak bohatá jako historie dnešního hlavního města – Hanoje (Hà Nội), ale rozhodně má své neodolatelné kouzlo.

Vietnam, Ho Či Minovo Město: motorky a pláštěnky
Publikováno: 27.2.2016
Pokaždé, když začínám mít pocit, že už o tamtom či onom konečně trochu vím, stane se něco, co mě přesvědčí, že se mám ještě co učit. Strávila jsem rok v Číně studiem a cestováním. Trochu namyšleně jsem začínala mít pocit, že už mě Asie nemůže nějak zásadně překvapit. Ještě štěstí, že jsem nenasedla na letadlo zpátky do Čech, ale na letadlo do Vietnamu.

Kambodža – vítejte v zemi chrámů
Cestování je v posledních měsících dost komplikované, do některých destinací skoro nemožné, a tak...

Laos – země Buddhy, krásných hor a srdečných lidí
Laos je vnitrozemský stát ležící na poloostrově Zadní Indie. Jeho sousedy jsou Thajsko, Čína, Kam...

Thajsko – z velkoměsta až na opuštěnou pláž
Thajské království neboli Thajsko leží v jihovýchodní Asii. Jeho sousedy jsou Kambodža, Laos, Mya...

Vietnam II.
V druhé fotogalerii z Vietnamu uvidíte fotky od delty řeky Mekong, Ho Či Minova města a oblasti k...

Vietnam I.
Fotografie rušného hlavního města Hanoje, zalesněné horské krajiny Sapa a známé malebné oblasti D...

Souvisejicí videa

Vietnam: Da Lat – jaro po celý rok
Znáte vietnamské město, kterému se přezdívá „město věčného jara“? Je to turisty a vietnamskými no...

Vietnam: Saigon neboli Ho Či Minovo Město
Zavítáte-li do hlavního města Vietnamu – Ho Či Minova Města, budete ten shon jen nevěřícně pozoro...

Vietnam: na návštěvě u asijských tygrů
Do Vietnamu se jezdí kvůli přírodě a horám, panenským plážím, za světově proslulým jídlem, ale i ...

Laos V.: Nong Khiaw – základna dobrodruhů
Městečko Nong Khiaw je rozděleno modrozelenou řekou, která tvaruje okolní krajinu. Střídá se zde ...

Laos IV.: Vientiane - nejospalejší hlavní město v Asii
Žádné dopravní zácpy, žádné nekončící davy lidí, ani záplava turistů – to je laoské hlavní město ...

Laos III.: Vang Vieng – město divokých párty a nádherných hor
Vang Vieng aneb město nikdy nekončících párty – i tak by se dalo nazývat. Těm, kteří ho už někdy ...

Laos II.: Luang Prabang - UNESCO skvost v údolí Mekongu
V bývalém hlavním městě Laosu se mísí tisíciletá historie země s francouzským kolonialismem, což ...

Laos I.: Zapomenutá země tisíců hor
Jihovýchodní Asie je čím dál tím populárnější, ale na Laos se často zapomíná, což je velká škoda,...

Thajsko VII.: Chiang Mai: metropole s příchutí kávy
Chiang Mai leží asi 700 km na sever od Bangkoku a tvoří přirozené centrum severního Thajska. Z Ba...

Thajsko VI.: Čínská čtvrť v Bangkoku
Všude voní grilované maso, mořské plody, nudle a rýže na tisíc způsobů a vy máte chuť ochutnat úp...

Thajsko V.: Bangkok – rušná metropole s mnoha tvářemi
Bangkok je hlavní město Thajska, které patří k největším metropolím v celé jihovýchodní Asii. Fun...

Thajsko IV.: Krabi – krátká zastávka po cestě k plážím
Průvodci se o centru provincie Krabi téměř nezmiňují, pro většinu cestovatelů zřejmě slouží jen j...

Thajsko III.: Ao Nang – nejoblíbenější místo provincie Krabi
Letovisko Ao Nang je společně s Ko Phi Phi nejoblíbenější částí provincie Krabi. Nabízí nespočet ...

Thajsko II.: Ko Lanta
Ostrov Ko Lanta je ideálním místem ke klidné dovolené v jižním Thajsku. Jistě budete unešeni polo...

Thajsko I.: Tropická země s úsměvem
Thajské království neboli Thajsko leží na poloostrově Zadní Indie a z části také n...

27.3.2024
Ať vám Velikonoce přinesou hodně radosti, zdraví, klidu i splněných cestovatelských tužeb. Běžte se ve dnech volna projít do přírody a načerpejte novou energii.