www.infoglobe.cz » Peru - můj splněný sen III.

Peru - můj splněný sen III.

Publikováno: 24.11.2010
Ráno jsem si jela na nádraží autobusu pro batoh, který mi jako jediné z naší skupiny do Limy nepřiletěl. Po několika telefonátech na letiště jsme byli s KLM dohodnuti, že dneska přijede ranním autobusem.

Batoh ale samozřejmě nedorazil, takže další telefonáty ještě následovaly a můj účet za telefon se po návratu vyšplhal do takových výšin, v jakých ještě nebyl. Telefonovala jsem samozřejmě z místních telefonů, ale musela jsem také hovor několikrát přijmout na svém mobilu (pozor – když pojedete do Jižní Ameriky, ověřte si, že máte takový typ telefonu, který vám tam bude fungovat. Já si kvůli této cestě kupovala telefon nový). Dozvěděla jsem se, že batoh sice do Limy bez problémů dorazil, ale zaměstnanci letiště nebo společnosti jej nedovezli včas na nádraží, takže tam i zůstal. Byla jsem ujištěna, že do Huarázu určitě přijede večer, ale věděla jsem, že jistotu budu mít až tehdy, kdy batoh uvidím. Už jsem byla i docela naštvaná, přeci jenom jsme zítra chtěli vyrazit na trek.

Aklimatizace - den druhý

Tento den nás čekal druhý aklimatizační výlet, tentokrát do Černé Kordillery - Cordillery Negry. Nechali jsme se vyvézt za 110 solů (za všechny) větším taxíkem na vyhlídku Callan Punta do nadmořské výšky 4225 m, odkud jsme nastoupali po svých do 4450 m n. m. Vojta ještě o kousek výš, kam to jen šlo, ale nám ostatním se už nechtělo, protože nastala druhá hodina a začalo pršet. Kdo měl, nasadil pláštěnku, kdo neměl (já jí měla stále v batohu na cestě), nasadil kapucu a zahájili jsme sestup zeleným údolím. Cesty tam byly, ale rozprostírala se na nich mohutná rozměklá vrstva bahna, která se nám lepila na boty, což ztěžovalo chůzi. Obahnění dosáhlo vrcholu, když jsme se dostali na chvíli mimo cestu a vyloženě se brodili polem. Nejhůř na tom byl Pepa, který vyšel jenom v sandálech a teď si sestup náležitě užíval. V jednu chvíli dokonce boty sundal z nohou a pokračoval bosky.

Konečně se cesta trochu zlepšila a my se dostali k vodě, takže jsme se mohli všichni, včetně nejpotřebnějšího Pepy, umýt a pak spokojeně dojít do vesnice Urpay. Kolem nás se pod bdělým dohledem Indiánek pásly krávy a kozy. Věk Indiánek v Peru je zřejmě díky ne příliš slušivým krojům a tvrdému životu neidentifikovatelný. Markéta se s jednou Indiánkou dala cestou dolů do řeči a zjistila, že jí je 27 let, i když bychom ji všichni odhadovali na daleko víc. Další postava, kterou jsme potkali byl chlápek, naprosto fascinovaný trekovými hůlkami. Prohlásil, že v životě držel maximálně tak jednu dřevěnou hůl a musel si je osahat.

Z Urpaye jsme se dostali do Huarázu colectivem za 0,9 solů za jednoho. Já zase po večeři v místní restauraci vyrazila pro batoh, který měl přijet v osm. Nepřijel. Obsluha zavazadlového oddělení na nádraží mi řekla, ať se vrátím později, že další bus má přijet asi v devět. Vrátila jsem se rozladěná na hostel s tím, že na nádraží budu muset znovu. Zatím mě vždycky doprovázel Vojta, ale teď už byl unavený, tak jsem ho nechala spát a vytáhla Milana. Přeci jenom se mi nechtělo jet v zemi, o jejíž vysoké kriminalitě jsem už ledacos slyšela, samotné taxíkem. Na nádraží jsme čekali, až přijede autobus a potkali při tom Čecha – Honzu z Tábora. Pracoval tady asi týden jako "naháněč" nějakého hostelu. Říkal, že je sám na cestě kolem světa. Když jsme se s ním rozloučili, shledala jsem se konečně, celá šťastná, se svým batohem. Spokojenost byla na všech stranách, zítra jsme mohli vyrazit na trek Santa Cruz.

Text/foto: Kristýna Bartůňková

Peru - země bohatého kulturního dědictví
Publikováno: 25.11.2008
V Peru najde cestovatel vše - fascinující archeologická naleziště, úchvatné amazonské deštné pralesy, nekonečná pustá pobřeží, různorodé obyvatelstvo, ještě různorodější divokou přírodu a také jednu z nejlepších kuchyní na kontinentu.

Peru: Leymebamba a Cajamarca
Publikováno: 8.3.2024
Cajamarca se proslavila jako místo, které znamenalo konec pro mocnou inckou říši. Poslední incký vůdce Atahualpa zde byl poražen Franciscem Pizzarem a později popraven na hlavním náměstí.

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikováno: 1.3.2024
Město Chachapoyas je považováno za neobjevený ráj. Nachází se v regionu Amazonas a turisté zde mohou objevovat krásnou přírodu, různá mikroklima, koloniální město nebo starobylé rozvaliny Kuélap, nacházející se mezi Andami a džunglí.

Bolívie – Uyuni a solná pláň
Publikováno: 18.8.2023
Když na terminálu ve městě Cochabamba zjistíme, že se autobusové společnosti rozhodly stávkovat, trochu nám to naruší následující plány. V Bolívii stávky nejsou nic neobvyklého. Jsme tady druhý týden a už zažíváme druhou. Zaměstnanci i samotní obyvatelé tuto věc berou sportovně a nějak je to neznepokojuje. Bylo nám několikrát sděleno, že taková stávka bývá nejméně na tři dny.

Bolívie – Copacabana a Isla del Sol
Publikováno: 21.7.2023
První město v Bolívii, které navštíví cestovatel jedoucí pozemní cestou z Peru, je většinou Copacabana. Pokud ne, měl by určitě návštěvu zvážit. Když městu odpustíme povinný a zbytečný poplatek, je Copacabana hezké a klidné místo k odpočinku, umocněné požitkem při pohledu na jezero Titicaca. Město je malé, což dodává tomuto malebnému jezernímu letovisku neuvěřitelné kouzlo a dá se zde dlouze procházet a vychutnávat si jej.

Peru - můj splněný sen XVI.
Publikováno: 23.2.2011
Poslední zastávkou na naší cestě byl Národní park Paracas a ostrovy Islas Ballestas. Z Arequipy do Pisca jsme dorazili později než jsme předpokládali, a tak jsme dostali trochu strach, abychom ještě stihli poslední loď odjíždějící k ostrovům Islas Ballestas, na které jsme se všichni těšili.

Peru - můj splněný sen XII.
Publikováno: 26.1.2011
V Cuscu jsme si nechali jeden den na prohlídku města a jeho okolí. Večer jsme se měli rozdělit s Markétou a Pepou, kteří chtěli vidět ještě Pisac, protože měli dost času. My ostatní jsme se měli přes noc přesunout k jezeru Titicaca.

Peru - můj splněný sen XI.
Publikováno: 19.1.2011
Konečně nastal den odjezdu z předraženého Machu Picchu. Ještě před týdnem jsem si pochvalovala, že přivezu zpátky do Čech nějaké dolary a teď jsem si nebyla jistá, jestli vyjdu s tím, co mám.

Peru - můj splněný sen IX.
Publikováno: 5.1.2011
Třetí den treku Salcantay jsme pojali odpočinkově. Cesta začala docela příjemně. Procházeli jsme okolo velkého množství všudypřítomných bromélií, vysokých přesliček, bambusů a dalších rostlin.

Peru - můj splněný sen VIII.
Publikováno: 29.12.2010
Trek Salcantay je v některých průvodcích plánován na pět dní, v jiných na sedm. Naše skupina považovala za vhodné stihnout jej v co nejkratším čase, protože na tom závisely naše další cesty.

Peru - můj splněný sen VII.
Publikováno: 22.12.2010
Když jsme se vrátili z treku Santa Cruz, bylo zrovna Pondělí velikonoční, ale všichni v Huarázu pracovali. Koupili jsme si jízdenky do Limy a řešili další přesun z Limy do Cusca, kde naše cesta pokračovala.

Peru - můj splněný sen VI.
Publikováno: 15.12.2010
Další den treku začal pro Milana neslavně. Ráno totiž zjistil, že mu někdo přes noc odcizil trekové hůlky. Před výstupem do sedla to nebylo zrovna veselé, leč, nedalo se nic dělat.

Peru - můj splněný sen V.
Publikováno: 8.12.2010
Druhý den treku Santa Cruz jsme vstali v relativně časnou hodinu a zjistili, že neprší, ba naopak je pěkné, slunečné počasí. Vojta s Milanem si dokonce dopřáli koupel v ledové říčce. Cesta dál už stoupala velmi mírně, chvílemi i poklesávala, takže se nejednalo o žádný extrémně náročný pochod.

Peru - můj splněný sen IV.
Publikováno: 1.12.2010
Jako náš první trek v Peru, v Cordilleře Blance, jsme si vybrali známý a často navštěvovaný trek údolím řeky Santa Cruz. Podle průvodce je optimální doba pochodu 4 dny a vzdálenost od počátečního do konečného bodu 50 km. My jsme si naplánovali prodloužení o jeden den výstupem do základního tábora hory Alpamayo.

Peru - můj splněný sen II.
Publikováno: 17.11.2010
Po příletu do Peru jsme se přesunuli z Limy do hor. Do Huarázu, který leží v nadmořské výšce 3091 m, jsme dorazili asi v sedm hodin ráno.

Peru - můj splněný sen I.
Publikováno: 10.11.2010
Jižní Amerika mě vždycky táhla k sobě jako magnet. Byla ale pro mě, studentku s ne příliš velkými příjmy, spíše takovým prozatím nedostupným snem, odloženým do budoucna. Jednoho dne mi v práci můj kolega Vojta řekl: "Nechtěla bys jet do Jižní Ameriky… Peru, Chile nebo tak...?" a tím mi v hlavě vyhlodal díru.

Peru: město věčného jara Trujillo a okolní archeologická naleziště
Publikováno: 15.3.2024
Město Trujillo se nachází v pouštní oblasti v blízkosti Tichého oceánu, bylo založeno v roce 1534 a také dobře opevněno, aby odolalo útokům pirátů. A dokonce prý bylo v době nezávislosti Peru i jeho prozatímním hlavním městem.

Peru
Peru coby typická jihoamerická země rozněcuje představivost jako málokteré místo na světě. Země v...