www.infoglobe.cz » Peru - můj splněný sen VI.

Peru - můj splněný sen VI.

Publikováno: 15.12.2010
Další den treku začal pro Milana neslavně. Ráno totiž zjistil, že mu někdo přes noc odcizil trekové hůlky. Před výstupem do sedla to nebylo zrovna veselé, leč, nedalo se nic dělat.

Stoupání nás vedlo po klikaté cestě a bylo docela náročné. Funěla jsem jako lokomotiva, ale postupovala jsem a to bylo hlavní. Výhledy na údolí, kterým jsme minulé dny procházeli, byly moc pěkné. Byla vidět obě jezera, která jsme obcházeli a ukázalo se i další, karové jezero Taullicocha.

Do sedla Punta Union jsme dorazili všichni asi po dvou a půl hodinách. Postupně přišlo několik dalších lidí a osel, čímž se sedlo docela zaplnilo. Ještě k tomu se zatáhlo a začalo pršet. Dali jsme se tedy na sestup na druhou stranu. Při hnusném počasí, s pláštěnkami a v docela drsném terénu to nebyl zrovna příjemný zážitek. Když jsme sestoupili k řece a na chvíli pršet přestalo, kluci se vykoupali. Za okamžik ale začalo zase lít jako z konve a tak jsme se dali do dalšího mechanického pochodu po rozbahněné cestě. Kolem čtvrté hodiny jsme začali hledat, kde zakempujeme. Mezi kravinci a plochami nasáklými vodou to nebylo úplně jednoduché, nakonec jsme ale našli vhodné místo na tábořišti Hauripampa, ve výšce asi 3700 m n. m.

Ráno jsme vstali docela brzy. Už nepršelo. Ostatně tak to tady bylo každé ráno. Protože se dalo předpokládat, že další lijáky na sebe nenechají čekat, rozhodli se Markéta s Pepou, že zruší svůj původně naplánovaný výstup na horu Pisco. Nám ostatním to rozhodně nevadilo, znamenalo to pro nás, že budeme mít víc času na další lokality. Dnešek se tím pádem stal posledním dnem treku. Plán spočíval v přesunu do vesnice Vaqueria a odtud  colectivem nebo jak to půjde zpět do Huarázu. Do Vaquerie to nebylo daleko, času jsme tedy měli dost a nemuseli jsme s ranním balením nijak spěchat. Zacvičili jsme si, vyprali zabahněné boty a kalhoty a vydezinfikovali hodně zakalenou vodu (vodu jsme pro jistotu dezinfikovali tabletami nebo kapkami po celou dobu treku).

Po opuštění tábořiště jsme potkali malé a velké Indiánky, ženoucí stádo ovcí. Dali jsme malým Indiánkám bonbóny, velkým Markéta poskytla po jejich žádosti půl plata Ibalginu. Po chvíli jsme narazili na další skupinu místních. Tentokrát se jednalo o malé chlapce se stádem koz a s několika lamami. Kromě turistické lamy v Huarázu to byla první zvířata tohoto druhu, která jsme v Peru potkali.

Další cesta nás vedla přes vesnici Huaripampa. Bylo tu mnoho turistických cedulí a nápisů typu „turistická restaurace“. Jedna cedule také odkazovala na morčecí farmu. Potkali jsme mnoho dětí, které na nás žebraly bonbóny a tak jsme rozdávali, seč jsme mohli. Na konci vesnice byla kontrola, kde po nás chtěli naše vstupenky do Národního parku. Závěr treku jsme strávili na serpentinách směrem nahoru do Vaquerie. Zde jsme čekali na colectivo, ale bez úspěchu. Projely asi dvě, nacpané k prasknutí. Na jednom dokonce seděli lidi na střeše. Těžko by se nás někam vešlo šest i s objemnými batohy. V místním krámku jsme tedy zakoupili pivo Pilsen, relaxovali a vyčkávali, co přijede. Okolo nás se procházel oslík, několik slepic a různě po okolí se potulovala prasata, požírající svoje krmení.

Přijelo auto, vezoucí na korbě dělníky do Huarázu. Zřejmě se vraceli na šichtu po Velikonocích. Za nevelký poplatek jsme byli připuštěni na palubu se slibem odvozu do Yungaye. Pomýšleli jsme na to, že se možná necháme odvézt až do Huarázu. Cesta začala opravdu bezvadně. Takové výhledy na okolní krajinu bychom z colectiva neměli ani náhodou. Auto stoupalo serpentinami nahoru do sedla. Viděli jsme vrcholky hor (i Huascarán), jezera, skály, byla to nádhera. Bohužel se nedalo moc fotit ani natáčet, protože to příšerně drncalo. Tak jsme nemohli na svých fotoaparátech zvěčnit ani nádherné údolí s jezerem Llanganuco.

Poté, co jsme přejeli sedlo, se nakumulovaly mraky a po nějaké době začalo pršet. To už nám moc do smíchu nebylo. Peruánci, aby to vyřešili, přehodili přes korbu modrou plachtu, což by bylo fajn, pokud by ta plachta nebyla příšerně špinavá a všechny nás nezabahnila. Milanův a Zuzčin původně bílý klobouček se změnil k nepoznání. Modlili jsme se, abychom už byli v Yungayi, myšlenky na pokračování do Huarázu na korbě nás přešly. Celkem trvala cesta čtyři hodiny a naštěstí její většina probíhala v pohodě. Epizoda s deštěm a plachtou přišla až později.

V Yungayi sehnal Pepa dva taxíkáře, kteří nás byli ochotní odvézt do Huarázu. Tak se taky stalo a my se ve dvou taxících přesunuli zpět do hostelu La Cabaña a tak udělali tečku za naším prvním trekem v Peru.

Text/foto: Kristýna Bartůňková

Peru - země bohatého kulturního dědictví
Publikováno: 25.11.2008
V Peru najde cestovatel vše - fascinující archeologická naleziště, úchvatné amazonské deštné pralesy, nekonečná pustá pobřeží, různorodé obyvatelstvo, ještě různorodější divokou přírodu a také jednu z nejlepších kuchyní na kontinentu.

Peru - můj splněný sen XVI.
Publikováno: 23.2.2011
Poslední zastávkou na naší cestě byl Národní park Paracas a ostrovy Islas Ballestas. Z Arequipy do Pisca jsme dorazili později než jsme předpokládali, a tak jsme dostali trochu strach, abychom ještě stihli poslední loď odjíždějící k ostrovům Islas Ballestas, na které jsme se všichni těšili.

Peru - můj splněný sen XII.
Publikováno: 26.1.2011
V Cuscu jsme si nechali jeden den na prohlídku města a jeho okolí. Večer jsme se měli rozdělit s Markétou a Pepou, kteří chtěli vidět ještě Pisac, protože měli dost času. My ostatní jsme se měli přes noc přesunout k jezeru Titicaca.

Peru - můj splněný sen XI.
Publikováno: 19.1.2011
Konečně nastal den odjezdu z předraženého Machu Picchu. Ještě před týdnem jsem si pochvalovala, že přivezu zpátky do Čech nějaké dolary a teď jsem si nebyla jistá, jestli vyjdu s tím, co mám.

Peru - můj splněný sen X.
Publikováno: 12.1.2011
Nastal den návštěvy světově nejznámějšího a turisticky nejvýraznějšího a nejnavštěvovanějšího místa Peru – posvátného města Inků, objeveného Hiramem Binghemem – opěvovaného Machu Picchu. Abych se upřímně přiznala, vůbec se mi sem nechtělo.

Peru - můj splněný sen IX.
Publikováno: 5.1.2011
Třetí den treku Salcantay jsme pojali odpočinkově. Cesta začala docela příjemně. Procházeli jsme okolo velkého množství všudypřítomných bromélií, vysokých přesliček, bambusů a dalších rostlin.

Peru - můj splněný sen VIII.
Publikováno: 29.12.2010
Trek Salcantay je v některých průvodcích plánován na pět dní, v jiných na sedm. Naše skupina považovala za vhodné stihnout jej v co nejkratším čase, protože na tom závisely naše další cesty.

Peru - můj splněný sen VII.
Publikováno: 22.12.2010
Když jsme se vrátili z treku Santa Cruz, bylo zrovna Pondělí velikonoční, ale všichni v Huarázu pracovali. Koupili jsme si jízdenky do Limy a řešili další přesun z Limy do Cusca, kde naše cesta pokračovala.

Peru - můj splněný sen V.
Publikováno: 8.12.2010
Druhý den treku Santa Cruz jsme vstali v relativně časnou hodinu a zjistili, že neprší, ba naopak je pěkné, slunečné počasí. Vojta s Milanem si dokonce dopřáli koupel v ledové říčce. Cesta dál už stoupala velmi mírně, chvílemi i poklesávala, takže se nejednalo o žádný extrémně náročný pochod.

Peru - můj splněný sen IV.
Publikováno: 1.12.2010
Jako náš první trek v Peru, v Cordilleře Blance, jsme si vybrali známý a často navštěvovaný trek údolím řeky Santa Cruz. Podle průvodce je optimální doba pochodu 4 dny a vzdálenost od počátečního do konečného bodu 50 km. My jsme si naplánovali prodloužení o jeden den výstupem do základního tábora hory Alpamayo.

Peru - můj splněný sen III.
Publikováno: 24.11.2010
Ráno jsem si jela na nádraží autobusu pro batoh, který mi jako jediné z naší skupiny do Limy nepřiletěl. Po několika telefonátech na letiště jsme byli s KLM dohodnuti, že dneska přijede ranním autobusem.

Peru - můj splněný sen II.
Publikováno: 17.11.2010
Po příletu do Peru jsme se přesunuli z Limy do hor. Do Huarázu, který leží v nadmořské výšce 3091 m, jsme dorazili asi v sedm hodin ráno.

Peru - můj splněný sen I.
Publikováno: 10.11.2010
Jižní Amerika mě vždycky táhla k sobě jako magnet. Byla ale pro mě, studentku s ne příliš velkými příjmy, spíše takovým prozatím nedostupným snem, odloženým do budoucna. Jednoho dne mi v práci můj kolega Vojta řekl: "Nechtěla bys jet do Jižní Ameriky… Peru, Chile nebo tak...?" a tím mi v hlavě vyhlodal díru.

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikováno: 1.3.2024
Město Chachapoyas je považováno za neobjevený ráj. Nachází se v regionu Amazonas a turisté zde mohou objevovat krásnou přírodu, různá mikroklima, koloniální město nebo starobylé rozvaliny Kuélap, nacházející se mezi Andami a džunglí.

Peru
Peru coby typická jihoamerická země rozněcuje představivost jako málokteré místo na světě. Země v...