www.infoglobe.cz » Peru - můj splněný sen VII.

Peru - můj splněný sen VII.

Publikováno: 22.12.2010
Když jsme se vrátili z treku Santa Cruz, bylo zrovna Pondělí velikonoční, ale všichni v Huarázu pracovali. Koupili jsme si jízdenky do Limy a řešili další přesun z Limy do Cusca, kde naše cesta pokračovala.

Nejprve jsme si chtěli koupit letenky, ale když jsme zjistili, že kromě regulérní ceny za oboustrannou letenku (Lima – Cusco, Arequipa – Lima – 120 dolarů) bychom museli jako cizinci zaplatit ještě o 170 dolarů víc, rozhodli jsme se pro čtyřiadvacetihodinovou autobusovou variantu za 80 solů. Ještě jeden den jsme strávili v Huarázu hlavně ochutnáváním místního jídla (např. polévka „co dům dal“ se slepičími pařátky nebo „cuy“, tedy morče, které je jen troškou masa na spoustě kostí) a večer jsme nastoupili na autobus do Limy.

Do Limy jsme dorazili brzy ráno. Na nádraží společnosti Cial, u které jsme měli z Huarázu zakoupené jízdenky do Cusca, jsme nechali batohy a taxíkem vyrazili na pobřeží Pacifiku, do čtvrti Miraflores.

Ocitli jsme se v naprosto odlišném světě, než jaký jsme znali z Huarázu. Luxusní budovy, obchodní centrum s očividně velmi drahými butiky a restaurace, ve kterých místní milionáři projednávali při snídani svoje obchody. Když jsme se podívali na jídelní lístky, viděli jsme, že restaurace slouží opravdu jen pro vybranou společnost. Díky včerejšímu setkání s ubohými žebrajícími dětmi nám tento kontrast vyvstal o to výrazněji.

Vyhledali jsme oblázkovou pláž, kde jsme se vyvalili a relaxovali. Vykoupali jsme se poprvé v životě v Tichém oceánu. Vlny byly tak vysoké, že kluci z toho byli vedle a ve vodě strávili téměř celou dobu. Když nadešel čas, přesunuli jsme se zpět na nádraží a v luxusním, téměř prázdném autobuse, vyrazili do Cusca. Ještě před nastoupením jsme museli kontrole u dveří otisknout do knihy naše prsty a v autobuse se nechat natočit na videokameru. Opatrnosti hold nezbývá.

Cesta až do večera vedla pustou a suchou pouštní krajinou. Naopak ráno, když jsme se probudili, zjistili jsme, že se krajina naprosto změnila. Projížděli jsme teď mezi atraktivními zelenými kopci a okolo čokoládově hnědé řeky Apúrimac.

Do Cusca jsme dorazili chvíli po poledni. Hned na nádraží nás zase „přepadla“ paní z nějakého hostelu a nabídla nám ubytování za 20 solů. Cena se nám zdála v Cuscu, které je už vyloženě turistickým městem, docela dobrá. Jeli jsme se tedy taxíkem podívat a seznali, že hostel je opravdu v pořádku.  K dispozici jsme dostali dvoulůžkové pokoje se sociálním zařízením. Paní domácí nám uvařila kokový čaj, který chutná jako čaj z kopřiv. Dali jsme se do pucu a vyrazili do víru velkoměsta. Na mě osobně zapůsobilo Cusco oproti Huarázu úplně odlišným dojmem. Je vidět, že je blízko Machu Picchu a že tudy ročně projde velké množství turistů. Po ulicích chodí indiánky a nabízí svoje zboží, například svetry, dekorativní ozdoby, přívěsky a další. Častí jsou také pouliční prodavači obrázků.

Pro nás bylo v tuto chvíli prioritou zjistit nějaké informace k našemu dalšímu treku, někde nazývanému Salcantay trek (podle hory), jinde Mollepata trek (podle městečka, kde začíná). Dozvěděli jsme se přibližně, co jsme potřebovali – ceny, dopravu atd. Milan si v místním obchodě půjčil trekové hůlky za 8 solů na den a odevzdal 200 solů vratné zálohy. Na večeři jsme si vybrali místní vývařovnu. Domorodkyně připravovala jídlo přímo v místnosti, kde se jí. Pepa s Milanem si dali chicharón (opečené vepřové žebírko s kukuřicí a bramborami), Vojta, Zuzka a Markéta opečeného pstruha (trucha frita) a já kuřecí řízek v těstíčku (milanesa de pollo).  Bylo to jídlo skutečně lahodné a porce velká. Jenom škoda, že si Zuzka svého pstruha moc neužila. Vysypala si ho totiž do klína, když podávala talíř Pepovi na ochutnání. Po večeři bylo třeba se sbalit, protože ráno nás čekalo brzké vsávání.

Text/foto: Kristýna Bartůňková

Peru - můj splněný sen I.
Publikováno: 10.11.2010
Jižní Amerika mě vždycky táhla k sobě jako magnet. Byla ale pro mě, studentku s ne příliš velkými příjmy, spíše takovým prozatím nedostupným snem, odloženým do budoucna. Jednoho dne mi v práci můj kolega Vojta řekl: "Nechtěla bys jet do Jižní Ameriky… Peru, Chile nebo tak...?" a tím mi v hlavě vyhlodal díru.

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikováno: 1.3.2024
Město Chachapoyas je považováno za neobjevený ráj. Nachází se v regionu Amazonas a turisté zde mohou objevovat krásnou přírodu, různá mikroklima, koloniální město nebo starobylé rozvaliny Kuélap, nacházející se mezi Andami a džunglí.

Peru - můj splněný sen XVI.
Publikováno: 23.2.2011
Poslední zastávkou na naší cestě byl Národní park Paracas a ostrovy Islas Ballestas. Z Arequipy do Pisca jsme dorazili později než jsme předpokládali, a tak jsme dostali trochu strach, abychom ještě stihli poslední loď odjíždějící k ostrovům Islas Ballestas, na které jsme se všichni těšili.

Peru - můj splněný sen XIII.
Publikováno: 2.2.2011
Do Puna jsme přijeli po téměř probdělé noci v pět hodin ráno. Okamžitě, tak, jak už jsme tomu za dobu našeho pobytu v Peru navykli, se na nás vrhli ubytovací naháněči. Hned ten první nám nabídl ubytování za 15 solů na noc a my to přijali.

Peru - můj splněný sen XII.
Publikováno: 26.1.2011
V Cuscu jsme si nechali jeden den na prohlídku města a jeho okolí. Večer jsme se měli rozdělit s Markétou a Pepou, kteří chtěli vidět ještě Pisac, protože měli dost času. My ostatní jsme se měli přes noc přesunout k jezeru Titicaca.

Peru - můj splněný sen XI.
Publikováno: 19.1.2011
Konečně nastal den odjezdu z předraženého Machu Picchu. Ještě před týdnem jsem si pochvalovala, že přivezu zpátky do Čech nějaké dolary a teď jsem si nebyla jistá, jestli vyjdu s tím, co mám.

Peru - můj splněný sen X.
Publikováno: 12.1.2011
Nastal den návštěvy světově nejznámějšího a turisticky nejvýraznějšího a nejnavštěvovanějšího místa Peru – posvátného města Inků, objeveného Hiramem Binghemem – opěvovaného Machu Picchu. Abych se upřímně přiznala, vůbec se mi sem nechtělo.

Peru - můj splněný sen IX.
Publikováno: 5.1.2011
Třetí den treku Salcantay jsme pojali odpočinkově. Cesta začala docela příjemně. Procházeli jsme okolo velkého množství všudypřítomných bromélií, vysokých přesliček, bambusů a dalších rostlin.

Peru - můj splněný sen VIII.
Publikováno: 29.12.2010
Trek Salcantay je v některých průvodcích plánován na pět dní, v jiných na sedm. Naše skupina považovala za vhodné stihnout jej v co nejkratším čase, protože na tom závisely naše další cesty.

Peru - můj splněný sen VI.
Publikováno: 15.12.2010
Další den treku začal pro Milana neslavně. Ráno totiž zjistil, že mu někdo přes noc odcizil trekové hůlky. Před výstupem do sedla to nebylo zrovna veselé, leč, nedalo se nic dělat.

Peru - můj splněný sen V.
Publikováno: 8.12.2010
Druhý den treku Santa Cruz jsme vstali v relativně časnou hodinu a zjistili, že neprší, ba naopak je pěkné, slunečné počasí. Vojta s Milanem si dokonce dopřáli koupel v ledové říčce. Cesta dál už stoupala velmi mírně, chvílemi i poklesávala, takže se nejednalo o žádný extrémně náročný pochod.

Peru - můj splněný sen IV.
Publikováno: 1.12.2010
Jako náš první trek v Peru, v Cordilleře Blance, jsme si vybrali známý a často navštěvovaný trek údolím řeky Santa Cruz. Podle průvodce je optimální doba pochodu 4 dny a vzdálenost od počátečního do konečného bodu 50 km. My jsme si naplánovali prodloužení o jeden den výstupem do základního tábora hory Alpamayo.

Peru - můj splněný sen III.
Publikováno: 24.11.2010
Ráno jsem si jela na nádraží autobusu pro batoh, který mi jako jediné z naší skupiny do Limy nepřiletěl. Po několika telefonátech na letiště jsme byli s KLM dohodnuti, že dneska přijede ranním autobusem.

Peru - můj splněný sen II.
Publikováno: 17.11.2010
Po příletu do Peru jsme se přesunuli z Limy do hor. Do Huarázu, který leží v nadmořské výšce 3091 m, jsme dorazili asi v sedm hodin ráno.

Peru
Peru coby typická jihoamerická země rozněcuje představivost jako málokteré místo na světě. Země v...