www.infoglobe.cz » Z Prahy k břehům Atlantiku III.

Z Prahy k břehům Atlantiku III.

Publikováno: 27.11.2010
O druhém dni naší cesty k břehům Atlantického oceánu.

2. den (úterý) - Stále ve Francii

Ráno jsme sbalili stan, pojedli něco málo z domácích zásob a pokračovali v jízdě sFrancieměr Španělsko. Už druhý den jsme si pochvalovali užitečnost navigace, která nás potěšila svojí funkcí „vyhnout se silnicím s mýtným“. Po včerejší zkušenosti, kdy jsme po několikakilometrové jízdě po dálnici zaplatili kolem 17 euro, došli k závěru, že bude o něco ekonomičtější se dálnicím vyhnout. Sice to znMalebná Francieamenalo prodloužení cesty, na druhou stranu jsme alespoň více poznali tvář malebného francouzského venkova. A vskutku – projeli jsme kolem mnoha překrásných zahrad, luxusních malých zámečků, táhlých polí, kde jsme míjeli stáda pasoucích se krav a ovcí, a našemu zraku samozřejmě neuniklo ani mnoho vinic a viniček, kde pod žhnoucím červencovým sluncem zrála nová úroda budoucího lahodného vinného moku. Zkrátka jsme byli dokonale ukolébáni ospalou idylou jižní Francie. Dokonce se nám poštěstilo minout slavný Viaduc de Millau - nejvyšší most na světě, jež byl otevřen v prosinci 2004.

Květinový vůzPauza u pumpyPři průjezdu Francií narazíte na mnoho podobných zámečků

Takto jsme procestovali celý den, a čím více jsme se blížili k Viaduc de Millaujihozápadní Francii a tím i Středozemnímu moři, tím více jsme pozorovali, jak se postupně měnila architektura, z převážně již zmíněných masivních kamenných stavení, na lehké a provzdušněné přímořské haciendy. Samozřejmě také slunce více žhnulo. Blížil se večer a opět bylo nutno hledat ubytování. Řekli jsme si, že pro tentokrát zkusíme najít nějaký malý zapadlý hostel s cenou odpovídající jeho zapadlosti. První nejbližší, na nějž nás upozornila naše navigace, nám svojí cenou sedmdesáti euro za noc za dvojlůžkový pokoj doslova vyrazil dech. Otočili jsme se kolem své osy Franciea vrátili se zpět k autu. Když obyčejný hostel stál tolik, další volba ubytování byla jasná - kemp. S jeho hledáním to však bylo horší a po další hodině jízdy jsme narazili rovnou na dva, jejichž ceny nás opět donutily hledat jinou alternativu. Jenže tma se neúprosně blížila a únava po celodenní jízdě již také o sobě dávala znát. Rozhodli jsme se, že zkusíme štěstí v nedalekém Béziers, na francouzské poměry menšího města (necelých 70 tisíc obyvatel), které leží u dálnice A9, přibližně 50 kilometrů od Montpellier, správního střediska regionu Languedoc-Roussillon. Nakonec se nám podařilo narazit na motel Formula 1.

IdylkaKrajinkaFrancouzský venkov

Po několikaminutovém vydušení na recepci, kdy jsme čekali, než recepční dokončí telefonát, jsme Městečkose dostali na pokoj a pochvalovali si dobré ubytování za slušné peníze (cca 45 euro pro dva i se snídaní). Pokud nemáte s touto sítí motelů zkušenosti, můžeme jen vřele doporučit, protože jsme je ještě několikrát vyhledali i ve Španělsku a vždy jsme byli spokojeni. Pokoje jsou sice malé a pouze s umyvadlem, ale vždy jsou vybaveny klimatizací a televizí. Záchody a sprchové kouty jsou společné, nicméně jsou vždy čisté a byli jsme spokojeni i s kvalitou snídaní, které se cenově pohybovaly kolem 3 euro na osobu. Pokud se o Formula 1 chcete dozvědět více či si dopředu rezervovat ubytování, zkuste http://www.hotelf1.com. S očekáváním, že příští den se už konečně budeme slunit ve Španělsku, jsme oba vyčerpáni ulehli.

Příště - Konečně Španělsko

Text: Maxim Kucer & Jakub Štantejský

Foto: Maxim Kucer & Jakub Štantejský, Vincent COURCELEAUD

Z Prahy k břehům Atlantiku XIII.
Publikováno: 12.2.2011
Bloudění v malebných uličkách Córdoby a návštěva fantastické Mezquity.

Z Prahy k břehům Atlantiku XII.
Publikováno: 5.2.2011
Jedenáctý den se vydáváme do Španěly ne zrovna milovaného Gibraltaru, důležité lodní tepny spojující Afriku s Evropou.

Z Prahy k břehům Atlantiku XI.
Publikováno: 29.1.2011
Desátý den jsme se vydali na trek v pohoří Sierra Nevada a vystoupali na druhou nejvyšší horu Španělska - Veletu (3392 m).

Z Prahy k břehům Atlantiku X.
Publikováno: 22.1.2011
Návštěva arabské Alhambry, pýchy Granady a celého Španělska.

Z Prahy k břehům Atlantiku VIII.
Publikováno: 8.1.2011
Sedmý den naší výpravy jsme zasvětili toulkám Valencií.

Z Prahy k břehům Atlantiku VII.
Publikováno: 25.12.2010
Den na cestách s nečekaným výletem do přírodního parku a trablemi ve valecijském nákupním středisku.

Z Prahy k břehům Atlantiku VI.
Publikováno: 18.12.2010
Dnes se ještě jednou s námi podíváte do ulic krásné Barcelony.

Z Prahy k břehům Atlantiku V.
Publikováno: 11.12.2010
Dnes jsme se vydali na velkou prohlídku fantastické Barcelony...

Z Prahy k břehům Atlantiku IV.
Publikováno: 4.12.2010
Během třetího dne výpravy jsme natěšení dorazili do Španělska, a že to stálo za to!

Z Prahy k břehům Atlantiku II.
Publikováno: 20.11.2010
Po minulém úvodu a pár radách pro potencionální cestovatele vás začneme provázet příběhem naší expedice. Den první...

Z Prahy k břehům Atlantiku I.
Publikováno: 13.11.2010
Část týmu Infoglobe.cz letos podnikla výpravu do zemí Pyrenejského poloostrova. V následujících týdnech si budete moci přečíst naše zážitky, poznatky, prohlédnout si fotky a možná se i inspirovat co navštívit atp. V prvním díle nastíníme, proč jsme se na tuto cestu vydali a co je potřeba vzít si s sebou nebo co je nutné zařídit. Doufáme, že se budete při čtení našeho cestopisu dobře bavit!

Z Prahy k břehům Atlantiku XIX.
Publikováno: 26.3.2011
Procházka po Madridu.

Španělsko: Vzhůru do Granady! II.
Pokračování procházky po jednom z nejúžasnějších měst iberského poloostrova. Foto: Maxim Kucer

Španělsko: Vzhůru do Granady!
Granada je centrem stejnojmenné provincie a v minulosti byla významná jakožto hlavní město granad...

Španělsko: Křížem krážem Valencií I.
Valencie je hlavním městem stejnojmenné provincie. Město obývá přes 800 tisíc lidí, kteří mohou b...

Španělsko: Barcelona - město snů
Barcelona je hlavním městem Katalánska, autonomní španělské provincie ležící na severovýchodě zem...