Pražské metro - vozový park I.
Historie podzemních vlaků je poměrně zajímavá. Tím nejstarším, čím se Pražané vozili, byly vozy typu Ečs. Původní sovětské vozy, které speciálně pro Prahu vyráběl Mytiščinský strojírenský závod jakožto modifikaci typu E (Ečs - písmena modifikace znamenají „Československo“), patřícího k nejrozšířenějším soupravám svého druhu v zemích bývalého Sovětského svazu. Samotný model Ečs je odvozen z typů Ež (vyráběných pro Moskvu) a Ev (pro Budapešť). Jejich nasazení bylo především dílem tehdejší vládnoucí garnitury, která tím rázně utnula již provozuschopné vlaky typu R-1, které vznikaly v závodě ČKD Tatra Smíchov. Ten ještě stačil otestovat provozuschopnost svého prototypu, ale to již nic neměnilo na kontraktu, který v červnu 1971 vyjednala skupina zástupců DP, Metroprojektu, podniku Simex (čs.podnik zahr.obchodu) a sovětského výrobce MMZ - Mytiščinskije mašinostrojitelnyje závod, vzdáleného několik kilometrů od Moskvy. Tyto stroje pak byly nasazeny v počtu 85 ks mezi lety 1974–1997 a jezdily pouze na lince C, po jejich vyřazení jich bylo zachováno pouze několik. Třívozová souprava, která byla vyráběna ve čtyřdveřovém provedení, však bývá občas v provozu na lince C jako muzejní jízda a jeden exemplář je umístěn ve Vozovně Střešovice, kde je přístupný návštěvníkům muzea.
Technická specifika vozů Ečs:
Vůz Ečs je dvoupodvozkové vozidlo se čtyřmi nápravami. Každý vůz má jedno čelo.
- Vozy se mohou spřahovat v neomezeném počtu a k snížení intenzity pohybů mezi skříní a podvozky zaručují hydraulické tlumiče.
délka skříně šířka skříně |
m |
18,8 2,7 |
počet míst k sezení |
osob |
42 |
počet míst k stání |
osob |
220 |
maximální rychlost provozní |
km/h |
80 |
výkon trakčního motoru |
kW |
72 |
Diskuze u článku (0) |
Vložit nový příspěvek