www.infoglobe.cz » Peru: Cotahuasi – prý nejhlubší kaňon světa

Peru: Cotahuasi – prý nejhlubší kaňon světa

Publikováno: 17.3.2022
V Peru jsme se rozhodovali, zda navštívíme kaňon Colca nebo Cotahuasi. Podle některých měření je Cotahuasi hlubší, podle jiných zase vítězí Colca. Možná je to jen soutěžení o to, kam nalákat více turistů. Oba kaňony dosahují hloubky kolem 3 500 metrů a jejich řeky si razí cestu andskými vrcholy s nadmořskou výškou až 6 000 metrů a končí v Tichém oceánu. A v obou kaňonech lze spatřit vzácné kondory andské.

Nakonec jsme se rozhodli pro Cotahuasi. U kaňonu Colca nás odradil jak vstupní poplatek, tak i spousta turistů, protože je dostupnější. Kaňon Cotahuasi se nakonec ukázal jako správná volba.

vesnice Cotahuasi

Do vesnice Cotahuasi je možné se dostat z Arequipy a cesta trvá přibližně 10 hodin. Jezdí se nočním autobusem. Očekávali jsme cestu delší, nakonec jsme dorazili ve dvě ráno. Naštěstí je v Cotahuasi pár hotelů, a tak nebyl problém se nad ránem ubytovat. A navíc i dost levně. Další den jsme si šli zjistit informace, které treky je možné absolvovat. Sehnali jsme mapu a poradil nám i majitel hotelu. Je potřeba lépe plánovat, protože autobusy jezdí jen jednou denně.

Pampamarca   okolí Pampamarcy

Další den vyrážíme brzy ráno autobusem do Pampamarcy. U řidiče si raději ověřujeme, v kolik hodin se z Pampamarcy bude vracet. Máme v plánu si udělat výlet k Bosque de Piedras Huito. Dojít sem není až tak náročné, jde se sice do prudkého kopce, ale vzdálenost je pouze do 4 kilometrů a převýšení do 700 metrů. Kromě krásných výhledů nám učaroval „kamenný les“. Poprvé v životě jsme viděli něco takového. Navíc jsme tam byli úplně sami, nad hlavami nám dokonce párkrát zakroužili kondoři. Cesta dolů byla rychlá, a protože jsme měli ještě čas, vydali jsme se kousek za vesnici, kde bylo vyhlídkové místo na kaňon s vodopády a další krásné výhledy na hory a barevná pole místních obyvatel.

Bosque de Piedras Huito   Bosque de Piedras Huito

Naším dalším cílem byl dvou- nebo třídenní trek přes vesnice Charcana a Quechualla. Do vesnice Charcana jsme dojeli navečer. Cesta autobusem je pro otrlejší povahy a spíše se nedívejte z okna. Jede se totiž po úzkých prašných cestách, kdy pod sebou člověk vidí jen sráz. Výhodou těchto malých vesnic je, že je tady vždy nějaký hostel pro turisty, kde se dá přespat, takže s sebou nemusíte tahat žádné zbytečné věci. Možná jen vlastní spacák, protože čisté povlečení nečekejte a také je tady v noci hodně chladno. Ráno vyrážíme brzo, máme před sebou náročnou trasu. Jdeme ještě za šera, ale cesta je vychozená od lidí, kteří tudy každý den ženou brzo ráno dobytek na pastvu a večer zase zpět. Říkáme si, jak ten život tady musí být drsný a náročný, navíc pro nás Evropany, zhýčkané různými vymoženostmi.

cesta do vesnice Quechualla

První část cesty je spíše jen po vrstevnici, nejkrásnější vyhlídky na hory jsou pak při sestupování do kaňonu do vesnice Quechalla. Krásné duhové hory, až člověk ani nevěří, že je to opravdu možné. Víme, že by měl jet odpoledne autobus zpátky do vesnice Cotahuasi, od místní paní však zjišťujeme, že autobusová zastávka je vzdálená dalších 9 km. Po 23 kilometrech se nám nechce hnát dalších devět, a tak se rozhodneme zůstat v Quechalle. Tady si odpočineme, majitelka nám uvaří oběd, večeři, další den nachystá i brzy snídani a my poté vyrážíme dál, abychom stihli autobus. Cestou také míjíme Bosques de Cactus de Judiopampa, prostě takový „kaktusový les“.

kaktusový les

cesta do vesnice Quechualla   okolí vodopáduCatarata de Sipia

Cestou z Quechally se ještě zastavujeme u 150 metrů vysokého vodopádu Catarata de Sipia. I tady v okolí je krásně barevná krajina. Teď už víme, že žádné další barevné hory v Peru navštěvovat nemusíme. Kaňon Cotahuasi splnil naše představy o barevných horách nad všechna očekávání.

GPS: (kaňon) 15°12'16.4"S 72°53'55.6"W

Text a foto: Tomáš Novák

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikováno: 1.3.2024
Město Chachapoyas je považováno za neobjevený ráj. Nachází se v regionu Amazonas a turisté zde mohou objevovat krásnou přírodu, různá mikroklima, koloniální město nebo starobylé rozvaliny Kuélap, nacházející se mezi Andami a džunglí.

Peru: Leymebamba a Cajamarca
Publikováno: 8.3.2024
Cajamarca se proslavila jako místo, které znamenalo konec pro mocnou inckou říši. Poslední incký vůdce Atahualpa zde byl poražen Franciscem Pizzarem a později popraven na hlavním náměstí.

Peru: město věčného jara Trujillo a okolní archeologická naleziště
Publikováno: 15.3.2024
Město Trujillo se nachází v pouštní oblasti v blízkosti Tichého oceánu, bylo založeno v roce 1534 a také dobře opevněno, aby odolalo útokům pirátů. A dokonce prý bylo v době nezávislosti Peru i jeho prozatímním hlavním městem.

Peru - můj splněný sen I.
Publikováno: 10.11.2010
Jižní Amerika mě vždycky táhla k sobě jako magnet. Byla ale pro mě, studentku s ne příliš velkými příjmy, spíše takovým prozatím nedostupným snem, odloženým do budoucna. Jednoho dne mi v práci můj kolega Vojta řekl: "Nechtěla bys jet do Jižní Ameriky… Peru, Chile nebo tak...?" a tím mi v hlavě vyhlodal díru.

Peru
Peru coby typická jihoamerická země rozněcuje představivost jako málokteré místo na světě. Země v...