www.infoglobe.cz » Peru - můj splněný sen V.

Peru - můj splněný sen V.

Publikováno: 8.12.2010
Druhý den treku Santa Cruz jsme vstali v relativně časnou hodinu a zjistili, že neprší, ba naopak je pěkné, slunečné počasí. Vojta s Milanem si dokonce dopřáli koupel v ledové říčce. Cesta dál už stoupala velmi mírně, chvílemi i poklesávala, takže se nejednalo o žádný extrémně náročný pochod.

Ještě na tábořišti Llamacorral jsme využili pěkného počasí k odpočinku a svačině. Další trasa vedla okolo dvou jezer – menšího, zarostlého a dost špinavého jezera Ichiccocha a podstatně čistšího a většího jezera Jatuncocha. Při pochodu okolo toho druhého už klasicky lilo. Pepa s Markétou byli rychlejší, my ostatní jsme se courali pozadu.

Dnes bylo cílem překrosit řeku Santa Cruz. Když jsme se k tomu my čtyři odhodlali (a to už jsme viděli naše dva kamarády na druhé straně), byla řeka velmi prudká a v každém příčném profilu aspoň v jednom místě i dost hluboká. Vojta i Milan sice měli určitou snahu o přebrodění, avšak ani jeden z nich nebyl úspěšný. Asi po hodině okolkování jsme se tedy neochotně odebrali zpět po proudu, abychom objevili příhodnější místo pro brod. Takové místo jsme našli a zdárně se dostali na druhou stranu. Dozvěděli jsme se, že Pepa řeku přebrodil v místě, kde my jsme to nezvládli, ale že to nebyl nejlepší nápad, protože se u toho dost vykoupal. Taky byl teď zabalený ve veškerém oblečení, co s sebou nesl a klepal kosu. Na tábořišti jsme vyhledali místa bez kravinců, postavili stany, uvařili a zahráli si nejoblíbenější hru zájezdu – Rošády. Náš kemp s názvem Quishuar ležel v necelých čtyřech tisících.

Třetí den treku byl prohlášen za REST DAY. Rozhodli jsme se nechat všechny věci v táboře a vyrazit nalehko do base campu hory Alpamayo, která je označovaná horolezci za jednu z nejkrásnějších hor světa. Dosahuje nadmořské výšky 5947 m. Na obloze nebylo ani mráčku. Při počátečním prudkém stoupání, které šlo ale bez těžkých batohů docela dobře, se nám začínaly odkrývat úchvatné pohledy na okolní zaledněné vrcholky hor. Mezi nimi i okouzlující Alpamayo a na druhé straně údolí hora Artesonraju (6025 m n. m.), která je údajně onou horou, jenž je v logu Paramount pictures obklopená hvězdičkami. Za prudkou cik-cak cestou bylo už stoupání velmi mírné.

V base campu (4300 m n. m.) jsme si dopřáli oddechu a po chvíli pokračovali ještě dalším výstupem k jezeru Arhueycocha. Byl to docela krpál. Odhadovali jsme, že to dáme tak za půl hodiny. Vojta byl však suverénnější a prohlásil, že to zvládne na morénu, která jezero hradí, za pět minut. Odhady vyústily v sázku. Vojta se vydal přímo vzhůru nehledě na to, kudy vede cesta. Počínal si opravdu jako vrcholový sportovec, leč do pětiminutovky se nevešel a na vrcholek k jezeru dorazil až po šesti minutách. I přes tento obdivuhodný výkon sázku prohrál a to pro něj znamenalo, že bude muset dneska vařit večeři.

Jezero je opravdu nádherné. Má pravou ledovcovou mlékovou barvu a sálá z něj chlad. Aby ne, když do něj ústí ledovec a plavou na něm kusy ledu. Sešli jsme k němu, abychom se pokochali a vyráchali si nohy. Většina z nás by do tak ledové vody nic víc nestrčila, jediný Milan, který si později vysloužil přízvisko „vorvaň“ se ponořil do jezera úplně celý.

Výhledy byly opravdu uchvacující a to do všech směrů. Člověk ani nevěděl, kam se dívat dřív. Ještě k tomu počasí vydrželo a bylo stále slunečně. Když se přeci jen objevil nějaký ten mráček, tak pouze proto, aby trošku změnil vzhled některého z okolních velikánů a přidal mu na fotogeničnosti. Zeměpisná poloha v blízkosti rovníku se nezapře, pod Alpamayem, ve výšce nad 4000 metrů, kde ještě rostou stromy, kdežto kamenná moře, sníh a led začínají až o několik set metrů výše.

Po sestupu dolů k našemu kempu jsme seznali, že naše věci jsou všechny tam, kde být mají. Nikdo nás neokradl ani přesto, že by si býval byl docela polepšil. Horolezecké vybavení, které měli Pepa s Markétou, stany, spacáky, karimatky ani batohy jsme s sebou k Alpamayu netáhli a měli jsme o ně trochu strach.

Protože bylo ještě docela brzy a my byli všichni svěží a plní síly, rozhodli jsme se, že si trošku ulehčíme ze zítřejšího výšlapu do sedla, sbalili jsme saky paky a vyrazili dál. Vystoupali jsme ještě asi 200 výškových metrů, přešli velkou louku, na které stálo už docela dost stanů (jinak jsme v horách moc lidí nepotkali) a když jsme došli na plácek pod sedlem, který se nám líbil, rozbili tábor. Tentokrát už se nějaké mráčky seběhly, ale sprchlo jenom minimálně a oblaky, osvícené zapadajícím sluncem, posloužily jako objekt našich fotoaparátů. Vojta uvařil k večeři všechno jídlo, co táhnul do té doby na zádech, takže my jsme se nacpali k prasknutí a on si odlehčil. Jako finále dnešního odpočinkového dne jsme si, už za tmy s čelovkami, zahráli Rošády. Zuzka se moc nesoustředila, protože jí pohled neustále sklouzával na jižní hvězdnou oblohu, kde hledala různá souhvězdí a vyloženě si to užívala.

Text/foto: Kristýna Bartůňková

Peru - země bohatého kulturního dědictví
Publikováno: 25.11.2008
V Peru najde cestovatel vše - fascinující archeologická naleziště, úchvatné amazonské deštné pralesy, nekonečná pustá pobřeží, různorodé obyvatelstvo, ještě různorodější divokou přírodu a také jednu z nejlepších kuchyní na kontinentu.

Peru: město věčného jara Trujillo a okolní archeologická naleziště
Publikováno: 15.3.2024
Město Trujillo se nachází v pouštní oblasti v blízkosti Tichého oceánu, bylo založeno v roce 1534 a také dobře opevněno, aby odolalo útokům pirátů. A dokonce prý bylo v době nezávislosti Peru i jeho prozatímním hlavním městem.

Peru: Leymebamba a Cajamarca
Publikováno: 8.3.2024
Cajamarca se proslavila jako místo, které znamenalo konec pro mocnou inckou říši. Poslední incký vůdce Atahualpa zde byl poražen Franciscem Pizzarem a později popraven na hlavním náměstí.

Peru: Chachapoyas, Nuevo Tingo a Kuélap
Publikováno: 1.3.2024
Město Chachapoyas je považováno za neobjevený ráj. Nachází se v regionu Amazonas a turisté zde mohou objevovat krásnou přírodu, různá mikroklima, koloniální město nebo starobylé rozvaliny Kuélap, nacházející se mezi Andami a džunglí.

Peru - můj splněný sen XVI.
Publikováno: 23.2.2011
Poslední zastávkou na naší cestě byl Národní park Paracas a ostrovy Islas Ballestas. Z Arequipy do Pisca jsme dorazili později než jsme předpokládali, a tak jsme dostali trochu strach, abychom ještě stihli poslední loď odjíždějící k ostrovům Islas Ballestas, na které jsme se všichni těšili.

Peru - můj splněný sen XII.
Publikováno: 26.1.2011
V Cuscu jsme si nechali jeden den na prohlídku města a jeho okolí. Večer jsme se měli rozdělit s Markétou a Pepou, kteří chtěli vidět ještě Pisac, protože měli dost času. My ostatní jsme se měli přes noc přesunout k jezeru Titicaca.

Peru - můj splněný sen XI.
Publikováno: 19.1.2011
Konečně nastal den odjezdu z předraženého Machu Picchu. Ještě před týdnem jsem si pochvalovala, že přivezu zpátky do Čech nějaké dolary a teď jsem si nebyla jistá, jestli vyjdu s tím, co mám.

Peru - můj splněný sen X.
Publikováno: 12.1.2011
Nastal den návštěvy světově nejznámějšího a turisticky nejvýraznějšího a nejnavštěvovanějšího místa Peru – posvátného města Inků, objeveného Hiramem Binghemem – opěvovaného Machu Picchu. Abych se upřímně přiznala, vůbec se mi sem nechtělo.

Peru - můj splněný sen IX.
Publikováno: 5.1.2011
Třetí den treku Salcantay jsme pojali odpočinkově. Cesta začala docela příjemně. Procházeli jsme okolo velkého množství všudypřítomných bromélií, vysokých přesliček, bambusů a dalších rostlin.

Peru - můj splněný sen VIII.
Publikováno: 29.12.2010
Trek Salcantay je v některých průvodcích plánován na pět dní, v jiných na sedm. Naše skupina považovala za vhodné stihnout jej v co nejkratším čase, protože na tom závisely naše další cesty.

Peru - můj splněný sen VII.
Publikováno: 22.12.2010
Když jsme se vrátili z treku Santa Cruz, bylo zrovna Pondělí velikonoční, ale všichni v Huarázu pracovali. Koupili jsme si jízdenky do Limy a řešili další přesun z Limy do Cusca, kde naše cesta pokračovala.

Peru - můj splněný sen VI.
Publikováno: 15.12.2010
Další den treku začal pro Milana neslavně. Ráno totiž zjistil, že mu někdo přes noc odcizil trekové hůlky. Před výstupem do sedla to nebylo zrovna veselé, leč, nedalo se nic dělat.

Peru - můj splněný sen IV.
Publikováno: 1.12.2010
Jako náš první trek v Peru, v Cordilleře Blance, jsme si vybrali známý a často navštěvovaný trek údolím řeky Santa Cruz. Podle průvodce je optimální doba pochodu 4 dny a vzdálenost od počátečního do konečného bodu 50 km. My jsme si naplánovali prodloužení o jeden den výstupem do základního tábora hory Alpamayo.

Peru - můj splněný sen III.
Publikováno: 24.11.2010
Ráno jsem si jela na nádraží autobusu pro batoh, který mi jako jediné z naší skupiny do Limy nepřiletěl. Po několika telefonátech na letiště jsme byli s KLM dohodnuti, že dneska přijede ranním autobusem.

Peru - můj splněný sen II.
Publikováno: 17.11.2010
Po příletu do Peru jsme se přesunuli z Limy do hor. Do Huarázu, který leží v nadmořské výšce 3091 m, jsme dorazili asi v sedm hodin ráno.

Peru - můj splněný sen I.
Publikováno: 10.11.2010
Jižní Amerika mě vždycky táhla k sobě jako magnet. Byla ale pro mě, studentku s ne příliš velkými příjmy, spíše takovým prozatím nedostupným snem, odloženým do budoucna. Jednoho dne mi v práci můj kolega Vojta řekl: "Nechtěla bys jet do Jižní Ameriky… Peru, Chile nebo tak...?" a tím mi v hlavě vyhlodal díru.

Peru
Peru coby typická jihoamerická země rozněcuje představivost jako málokteré místo na světě. Země v...